Thursday, March 27, 2008

Kevättä ilmassa

On kulunut kaksi kuukautta viimeisimmästä merkinnästäni, niin se aika rientää. Kahteen kuukauteen on mahtunut runsaasti verta, hikeä ja kyyneliä, mutta nyt voi vihdoin huokaista helpotuksesta ja taputtaa itseään olalle. Hyvä minä! Yksi tavoite saavutettu!

Eilen keskiviikkona oli minun lukioaikani viimeinen koitos: biologian ainereaali. Koe oli suorastaan ihana! Sellainen selkeä, miellyttävä ja mielenkiintoinen jollaisia kaikkien YO-kokeiden tulisikin olla. Kokeessa oli myös melko paljon ihmisbiologiaa, joka käsitteli mm. kipuaistimuksen syntyä, verenvuodon tyrehtymistä, haiman tehtävää ruuansulatuksessa ja kantasoluja. Kiitos siis YTL! Nyt vain pitää odotella tuloksia...toivotaan parasta.
Kyseisen kokeen voi käydä ratkomassa täällä: http://abitreenit.yle.fi/files/abitreenit/biologia_kevat_2008.pdf

Ensi maanantaina alkaakin sitten valmistautuminen toiseen tämän hetkisen elämäni suurimmista tavoitteista. Valmennuspaketti ja sen päällä uljaasti lepäävä Galenokseni odottavat pöydälläni hiljaisesti, mutta vaativasti. Maanantaina tartun tuohon suureen ja mahtavaan Galenokseen, jonka onneksi olen jo kerran ehtinyt lukemaankin.

Olen päättänyt, että en suhtaudu Galenokseen pelokkaasti, vaan ikään kuin haasteena. Haasteena, joka minun tulee voittaa, jotta saavutan päämääräni. Valmiudet minulla siihen on, miksi en siis käyttäisi niitä?

Lisää tarinointia luvassa...be there! :)

No comments: